5 Mayıs 2009 Salı

Direct Marketing bilen bilir

Dünya'da en çok uygulanan ve en etkili pazarlama yöntemidir "Direct Marketing". Türkiye'de genelde B2C kullanılır oysa Dünya'da B2B olarak çok daha fazla kullanılır. Dev adres/data bankaları yüzlerce çalışan ordusuyla ellerindeki kurumsal ve bireysel veritabanını sürekli aktualize eder. Bu konuda Türkiye'ye bir türlü taşıyamadığım ve başarılı olamadığım bir konudur.
Bugün "sizi taleple buluşturayım" dediğimde bunu Avrupa'da geniş satın almacı ağıma ve bağlı olduğum şirketler veritabanına güvenerek söylerim. Bunun tabii ki bir bedeli vardır. Bunu bana ödememek için satış üzerinden yüzde teklif ederler. Ben ama belli bir ürünün pazarlamacısı değilim. Yüzde bazında satacak olsam zaten bütün Dünya'nın üreticileri peşimden koşar. Nitekim koşanlarda Avrupalı kuruluşlar. Bunlar için şimdiye kadar birçok başarılı proje geliştirdim ve uyguladım. Avrupa da işverenlerin farklı olduğunu size bir örnekle anlatmak isterim.
1990 senesinde yüksek alkollü içki sektörünün lider kuruluşlarından biri olan (Almanya) Doornkaat AG ye danışmanlık hizmeti veriyordum. Çok nadir olan karşılaşmalarımızdan birinde şirketin yönetimiyle Almanya'nın Norden şehrinde yönetim merkez binasında toplanmıştık. Bir saat süren toplantı sonunda tam vedalaşmak üzereydik (ben oradan arabayla 3 saatte Köln'e geçecektim) yönetim kurulu başkanı "Bay Dener buradayken kendisine çekini verseydiniz" dedi. Bende "daha erken, gereksiz" dedim. Hiç unutmuyorum ayın 13ü olmasına rağmen benim bir ay sonraki danışmanlık bedelim olan parayı ödemişlerdi. "İşte olay budur. Bu insanlar için yırtınmazsınızda ne yaparsınız?". Adam bana daha faturasını bile kesmediğim bir hizmetin bedelini ödüyor hemde aslında 52 gün önceden.
Hizmet fatura bedelleri danışmanlıkta Almanya'da ve birçok ülkede hizmet verilmeden önce ödenir. Sebebi de son derece basittir. Şayet şirket ödemez veya ödeyemez duruma gelirse danışman bu durumun maduru olmaz ve olmamalıdır.
Türkiye'de bir kuruluşa hizmet vermem için aşmam gereken 2 engel vardır önümde :
1. Para karşılığında çalıştığımı duyunca bedelini kabullenmeleri ve kabullenirlerse de
2. Bunu ay başında önceden ödemeleri
Kolay değil tabii bu engellerden bir tanesini bile aşmak :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder