29 Nisan 2009 Çarşamba

İş bulmak istiyorsanız...

...iş müracaatınızla işverende kalıcı iz bırakın. 30 seneden sonra 2004'te tekrar İstanbul'da yaşıyorum. Etrafımda bazı tanıdıklarımın iş müracatları beni şoke ediyor. Elle yazılmış bir CV'yi hiçbir ön yazı olmadan her tarafa faksla dur. Tabii bu vasıfsız işçi olarak iş arayanların yaptığı bir yöntemdir sanıyorum. Avrupa'da böyle bir yöntem yasak bile. Ne reklam , ne de iş müracaatı. "Sen benim faks kağıdımı tüketeceksen benim senden birşey talep etmiş olmam lazım".

Her neyse, bu kadar sıradan cv'nin yanında fark yaratmak zor değil. Seçeceğiniz kağıt, belirttiğiniz istekleriniz, tecrübeleriniz. Neden o şirkette çalışmak istediğiniz, foto, seçtiğiniz kağıdın ve yazıcının baskı kalitesi vs. derken... Start alırken at yarışında olduğu gibi "Starting Box" da en azından herkesle aynı hizada olmak için özen gösterin, doğruları yapın. İş bulmak zaten zorken birde başından diskalifiye olmayın. İrtibat : ahmet@dener.eu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder